zondag 1 februari 2015

34 Oproep

Iedere keer dat ik hier ben komt er wel een serieus probleem langs dat hoe dan ook opgelost moet worden. Vorig jaar was het de watertoren op de Preschool die op instorten stond en de doodzieke sikkelcel patiënt die bloedtransfusie nodig had. Het jaar daarvoor en daarvoor, een familie die dakloos werd door brand en een meisje dat met spoed geopereerd moest worden. Nu is het Salieu 's vader die hulp nodig heeft.
Waar ik al bang voor was kwam vandaag ter sprake. Geld. Hoe moet de ziekenhuis opname in vredesnaam bekostigd worden?! Land verkopen doe je niet zomaar om aan geld te komen. Dus zouden ze de arme man terug naar huis moeten brengen. Op zich niet zo heel gek want aan een herseninfarct of een bloeding is niets te doen helaas.
Erger is het gesteld met de ernstig verwaarloosde doorligwonden - hij was al een maand belegering thuis - die alléén in een ziekenhuis verzorgd kunnen worden. In verband met een vergrootte prostaat kiezen ze er hier vaak voor een katheter aan te leggen die om de twee weken vernieuwd moet worden. Dit is op een of andere manier niet goed gegaan want hij vergaat van de pijn en heeft vel bloed in de urine.
Alles bij elkaar genomen en in overleg met de Nederlandse arts die mij laatst behandeld heeft, lijkt het ons het beste hem toch te verhuizen naar een andere (  goedkopere) kliniek.
Nu het punt waar het om gaat: geld. Heus niet veel naar Nederlandse begrippen maar wel.. Geld. Met een tientje per dag komen we een aardig eind. Dan kan hij na deze ziekenhuisopname nog een weekje bijkomen van de Stroke en kunnen de wonden verzorgd worden.
Help me alsjeblieft Salieu en zijn vader te helpen, want alléén kan ik het niet. Je mag het geld storten op de rekening van Stichting Happy Gunjur. Op hun site www.happygunjur.nl staan alle benodigde gegevens. Ik krijg het geld dan via hen.
Ik hoop op jullie hulp en vertrouw er ondertussen op dat het allemaal goed gaat komen. Dank lieve mensen alvast.. Heel veel dank! Uiteraard ook van Salieu's vader en moeder en Salieu zelf. Abarakaa bake bake! liefs Tien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten