dinsdag 6 januari 2015

24 Vroeg

Doodse stilte. Donker wederom. De lamp op mijn hoofd doet het zowaar nog. Naast me ligt een flink vol geschreven A5je te wachten tot ik het publiceer. Geen nut, denk ik als ik naar de batterij kijk. Het eerste gedeelte van het verhaal is drie dagen geleden al door de laptop gewist toen de stroom uitviel. Over gegaan op schrijven maar nu steeds te weinig stroom doordat ik van alles - oninteressant! - met Google probeer te regelen. Bah!
Onder dat internet gekloot gisteravond soepagetti gekookt (spaghetti). Doe ik een half pak erin, was het net genoeg om als voorafje te dienen. Woedend opnieuw water gekookt en  voor een tweede ronde gegaan. Gelukkig had ik in relaxtere tijden - 's middags - de saus al gemaakt van veel uien, knoflook  en tomatenpuree. En natuurlijk geelwortel-poeder dat naar niets smaakt maar een prima kleurmiddel is ;-)
Pap had weer vis aangeleverd, twee ladyfish ditmaal. De kop eraf snijden vind ik nog steeds niet fijn en laat ik aan Salieu over. Die kook ik voor Sally, die er als een trofee mee vandoor gaat om het verderop op te peuzelen. Het is een schatje en waakzaam als de hel nu ze baby's heeft.
 De fundering voor het watchman-huisje heeft Salieu gisteren gegraven, dus vandaag zal wel begonnen worden met bouwen. Of ben ik nu te positief hahaha?!
Nog een milimeter batterij, dus beter dit opslaan en hopen op betere tijden.
Nu nog even dutten en dan op naar de koffie, de afwas, de put en de bananen !

Ps aan mijn vrienden en kennissen: wil je dat ik je telefoonnummer heb, stuur dan een mail of een pb op Facebook. Ben al mijn contacten kwijt sinds de smartphone het niet meer doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten