donderdag 1 januari 2015

21 NieuwJaar 2015



 

Nieuwjaar 2015. Van uitslapen komt het niet. Want als ik foto's wil plaatsen moet dat als Gambia nog slaapt.  En zo zit ik in de vroege ochtend in bed te schrijven, te knippen en te plakken. Maar ik hou het kort.
Met een biertje en Fantablikjes zijn we de avond prima doorgekomen. De pannenkoeken die ik wilde bakken oogstten applaus en waren in een mum van tijd op. Gezellig rond een vuurtje buiten.

Om middernacht startte Tapha de speciaal voor de gelegenheid gewassen jeep om even Omar en Oumi gelukkig Nieuwjaar te wensen. Op een eenzame agent op het kruispunt na was Gunjur totaal uitgestorven. Maar ik zou Tien niet zijn als ik daar niet iets op bedacht. We mikken 5 liter benzine in de auto en rijden naar het Engelse Gunjur Project Lodge. Daar staat iedereen te dansen en te drinken alsof we in Europa zijn. Buba is met ons meegekomen en voegt zich direct op de dansvloer. Ondanks zijn handicap - heupletsel na een val van het dak - trappelt hij op de ZouGou muziek. Tapha - met mijn rugzak op zijn borst - schuifelt wat heen en weer. Ik begroet de eigenaren en bestel drankjes. Het lijkt wel Nieuwjaar !

Ik wens iedereen een heel gelukkig Nieuw Jaar, vooral in gezondheid!
En nu ga ik nog even dutten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten