zondag 28 december 2014

16 Alleen

Overwerkt? Neem geen rustdag ;-) Alles gaat je zeer doen. Hoofdpijn, strontverkouden, slapeloosheid.. Het gaat je allemaal ten deel vallen.
Mijn eerste dag alleen. Met Buba als 'watchman' erbij want echt op slot kan het hier nog niet.
Communicatie is ook een punt als je moe bent. Spreek ik over het algemeen Engels en opdrachten ( ja heus ..simpel en efficiĆ«nt) in het Mandinka, Buba verstaat alleen Frans. En ook dat maar mondjesmaat. Niet erg als hij mijn handen en voeten begrijpt, maar daarbij kijkt hij nog afweziger dan hij al is. Ik stuurde hem voor pvc-lijm - of wat daarvoor doorgaat - naar de winkel. Na twee uur was hij nog niet terug. Vervelend,  want ik moest onze lunch ophalen bij Oumi. Gelukkig kwam Alieu langs en kon die even oppassen. Ik sjagreinig in de jeep naar Tapha's garage. En ja hoor.. Daar stond hij doodleuk. Eigen initiatief gevolgd: lunch opgehaald. En die lijm dan?! Tapha toont me afdichttape zoals wij bij gas gebruiken. "We do it like this." OK. Ik pas me aan. Maar niet voordat ik Buba uitgescholden heb in een mix van alle talen die ik beheers.  
Eenmaal in de jeep terug naar huis mompelt hij een "pardonnez moi". Wat moet je dan?! Ik word maar stil. En kan thuis nog net de tape uit zijn handen rukken. Hij zou wel even zijn best doen en de afvoer in elkaar zetten. Ik ken dat. Vorige week 'hielp' hij met de retedure ruiten inzetten. Alles onder de siliconenpasta behalve de ruit. En dan ook nog eens binnenstebuiten erin gezet. Voor een maandsalaris aan siliconenkit verknald.
Nee, laat hij maar visjes bakken en planten water geven. Want voor de rest is het knudde. Pest is dat het zo'n lieve jongen is en dat ik een zwak voor hem heb. Als enige mag hij op mijn fiets omdat hij iets aan zijn heup heeft. Zucht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten